La Doctora Evîn Devrîm Agirî forma part de la direcció del Partiya Azadiya Jin a Kurdistan (Partit per l'Alliberament de les Dones del Kurdistan, PAJK). L'organització bessona del Partiya Karkerên Kurdistan (Partit dels Treballadors del Kurdistan, PKK) fundada l'any 2004 i que té com a ala armada les Yekîneyên Jinên Azad ên Star (Unitats de Dones Lliures-Ishtar, YJA-Star).
Devrîm Agirî s'ocupa de la formació de les militants. La lluita ideològica és el fonament de l'autodefensa armada i en ella ha estudiat les violacions com a arma política des de l'òptica de la jineologia. "Un cos i una societat que han estat sotmesos a una violació no tornen, mai més a una situació estable. Ni en termes físics i psicològics. Això és sabut. Les nostres dones que ho han patit mai han d'acceptar el què ha passat ni han d'acceptar que la nostra mainada sigui víctima d'aquests actes.
Si hom mira la corrent de la història, hi pot veure, fàcilment l'essència que manté l'estat viu i és la violació. Amb ella generen forts impactes i fan arribar un missatge que diu: "Puc jugar amb tu com vulgui. Et puc deixar sense cap voluntat. Aquest missatges es fa arribar a la major part de la societat kurda i totes les societats, que duen dins valors culturals, el poder de la creació, la defensa del seu territori i tenen una voluntat lliure. Com totes aquestes societats preserven una posició d'alt nivell per a les seves dones són objectius a batre, els kurds també. Per aquesta raó l'estat ha conclòs, de cara a triomfar completament en la invasió de noves terres, que li cal atacar a les dones per a provocar una profunda ruptura de tota la societat. Estan convençuts que, violant-ne les dones, jugant amb la seva voluntat, honor i els factors més sensibles de la societat, podran dissoldre la mateixa. Aquesta fou la política de l'estat turc durant la sagnant repressió de la insurgència kurda de Dersim. A Shengal ha estat implementada, sistemàticament, per les bandes de l'Estat Islàmic. I, encara és més interessant, com ara l'està duent a terme, al Kurdistan del Nord, també per l'AKP*. L'objectiu en cada era és el mateix.
La pròpia definició de l'estat ho prova. Quina és la definició d'estat? És el dret de cuixa, de passar la nit de noces amb la dona recent casada. Després de definir-se sobre aquesta base, és obvi que ja no hi ha cap innocència ni moral que puguem esperar d'ell. En d'altres paraules, l'estat, ell mateix, diu sobre la seva pròpia definició: "Això és el que sóc".
I malgrat tot, una societat que ha heretat la consciència i la lluita de les seves dones, mai pot ser morta. El factor més important per a una societat és oposar-se a tot plegat. La dona té ara la possessió del seu propi partit, de la seva pròpia milícia per a dur a terme aquesta enorme lluita: Pot alliberar-se. Però per a que la societat sigui capaç de trencar aquestes cadenes necessita focalitzar-se en la lluita i estar disposada a tots els sacrificis i esforços."
Per exemple al Kurdistan turc: "L'AKP està amoïnat. I per això prova de trencar la voluntat de les dones, mitjançant la violació, prenent-les com a ostatges i provant de que la societat no sigui lliure, Les dones i els joves han de ser els primers, però tota la societat cal que s'alci ferotgement contra aquesta barbaritat que està planificada. Aquestes muntanyes, la formació militar i aquesta lluita existeixen, precisament, amb aquest propòsit.".
La militant kurda recorda el que diu el dirigent Abdullah Öcalan: 'L'era de la llibertat de la dona és l'era de la llibertat de la societat'. Per això, diu, ataquen les dones.
La pròpia definició de l'estat ho prova. Quina és la definició d'estat? És el dret de cuixa, de passar la nit de noces amb la dona recent casada. Després de definir-se sobre aquesta base, és obvi que ja no hi ha cap innocència ni moral que puguem esperar d'ell. En d'altres paraules, l'estat, ell mateix, diu sobre la seva pròpia definició: "Això és el que sóc".
I malgrat tot, una societat que ha heretat la consciència i la lluita de les seves dones, mai pot ser morta. El factor més important per a una societat és oposar-se a tot plegat. La dona té ara la possessió del seu propi partit, de la seva pròpia milícia per a dur a terme aquesta enorme lluita: Pot alliberar-se. Però per a que la societat sigui capaç de trencar aquestes cadenes necessita focalitzar-se en la lluita i estar disposada a tots els sacrificis i esforços."
Per exemple al Kurdistan turc: "L'AKP està amoïnat. I per això prova de trencar la voluntat de les dones, mitjançant la violació, prenent-les com a ostatges i provant de que la societat no sigui lliure, Les dones i els joves han de ser els primers, però tota la societat cal que s'alci ferotgement contra aquesta barbaritat que està planificada. Aquestes muntanyes, la formació militar i aquesta lluita existeixen, precisament, amb aquest propòsit.".
La militant kurda recorda el que diu el dirigent Abdullah Öcalan: 'L'era de la llibertat de la dona és l'era de la llibertat de la societat'. Per això, diu, ataquen les dones.