La imatge pública de les forces armades de Rojava va canviar abruptament, als ulls de sectors de l'esquerra, després de l'alliberament de Kobanê. Si bé aquesta va ser indubtablement una batalla històrica, guanyada per una comunitat organitzada i el poder de les dones lliures, la simpatia generalitzada es va ensorrar en el mateix moment en què les forces sobre el terreny van rebre el suport aeri de la coalició encapçalada pels Estats Units. Havent estat durant molt de temps entre les víctimes més ofeses de l'imperialisme a l'Orient Mitjà, els kurds i els seus veïns no requerien cap altra il·luminació sobre els mals de l'imperi. Els genocidis i massacres comesos contra ells a través de col·laboracions de les forces imperialistes encara són a la memòria viva.
Les cosmovisions dogmàtiques, binàries i les crítiques estretes no proposen alternatives viables per a les persones que lluiten per les seves vides sobre el terreny. I el que és més important, no salven vides.
Per a les persones les famílies estaven sent massacrades per l'IS (Estat Islàmic),
la incomprensibilitat amb què els esquerrans occidentals semblaven advocar pel rebuig de l'ajuda militar a favor de les nocions romàntiques de la puresa revolucionària eren incomprensibles. La defensa de l'antiimperialisme incondicional, desvinculat de l'existència humana real i de les realitats concretes,
és un luxe que els allunyats del trauma de la guerra poden permetre. Conscients dels perills de ser utilitzats només per a ser després abandonats per grans potències com els Estats Units i Rússia, però atrapats entre una roca i una paret, la prioritat de les SDF va ser - i continua sent - sobretot sobreviure i eliminar la majoria de les amenaces immediates a la seva pròpia existència per a centenars de milers de persones a través dels vasts trams de territori que controlen.
Mentre que alguns d'Occident van adoptar una actitud realista de solidaritat complexa i de principis amb les SDF, que entén les dimensions sobre el terreny i treballa dins de contradiccions, altres van prendre
la suposada "col·laboració amb l'imperialisme" com un pretext per rebutjar qualsevol forma de reconeixement positiu als elements que la revolució a Rojava podria proposar en un context de guerra i caos. Per descomptat, cap empresa revolucionària en els segles passats ha estat pura o perfecta. I el fet que a les SDF no només poden lluitar tal batalla sinó també se'ls exigeixin arguments morals més alts que qualsevol de les altres faccions armades en la guerra siriana és una prova important en la seva conducta de guerra. Però el
dogmatisme sectari en què gran part de l'esquerra occidental s'ha vist embolicada, sobre la qüestió de Síria en general i de Rojava en particular, ens diu més sobre l'estat de l'esquerra occidental que sobre les realitats reals de la resistència antifeixista sobre el terreny.
És fàcil rebutjar qualsevol forma d'autoritat i poder quan aquestes molt lluny de l'abast dels revolucionaris. Però és ineludible conceptualitzar el poder revolucionari -i quan cal, l'autoritat- per protegir milions. Requereix valentia i assumpció de riscos per intentar institucionalitzar un sistema alliberador sense caure en els paranys de l'autoritarisme. Mentre les empreses revolucionàries no eliminin el perill de l'autoritarisme nacional, la cooptació imperialista i la traïció, les mentalitats jeràrquiques, la corrupció i l'abús prevaldran.
Els governs involucrats en la guerra contra IS contribuir al caos a través de les seves pròpies polítiques, la guerra i el comerç d'armes, i en última instància, comparteixen una mentalitat semblant a la que anima IS. Ells mai poden ser els que la derrotin. Els principals enemics d'IS són precisament aquells que s'enfronten a ella amb una forma radicalment diferent de concebre la vida. Derrotar l'extremisme autoritari només és possible mitjançant la democràcia radical i l'alliberament de les dones. En aquest context, les SDF constitueix una de les lluites antifeixistes més importants del nostre temps. Han de ser recolzades.
La mort heroica de Arín Mîrkan va ser un himne a la vida, a la llibertat, a l'emancipació de les dones. La seva acció desinteressada de solidaritat amb el seu poble i la llibertat de les dones en particular va ser un cop dur no només per IS, sinó també per a la mentalitat mateixa que sustenta l'individualisme lucratiu-fetitxista del capitalisme global. En un món que sexualitza i objetifica a la dona, Arín Mîrkan va usar el seu cos com una línia de front final contra el feixisme.
La batalla de Kobanê excità l'imaginari creatiu de la gent a tot el món. Va il·lustrar que una societat políticament conscient i organitzada -fins i tot amb mitjans limitats- pot derrotar a les armes més pesades, a les ideologies més fosques i a les més aterridores dels enemics. La tasca dels antifeixistes avui en dia mai ha de ser mai lliurar els mitjans de resistència a les institucions estatistes i autoritàries i reivindicar els mitjans d'organització i defensa de la comunitat. Per retre homenatge a revolucionaris heroics com Arín Mîrkan, la lluita antifeixista ha de mobilitzar-se en tots els àmbits de la vida i dir:
Êdî bes e (Ja n'hi ha prou)
Dilar Dirik