diumenge, 25 de juliol del 2021

Sara Cudi, guerrillera feminista kurda de les YJA-Star: ' Amb el meu ball explico l’esperit social de les dones i la reconnexió de les dones oprimides a la vida'

Originària de d'Elîh / Batman, la guerrillera Sara Cudi va créixer a Esmirna. Va començar el ballet als 12 anys. La guerrilla per la llibertat del Kurdistan lluita per la seva cultura i art tant com lluita contra l'estat turc invasor. Tots els llocs on hi ha guerrilles són un escenari de resistència contra l’Estat turc, que va infligir un genocidi cultural i físic al poble kurd.

La miliciana de les Yekîneyên Jinên Azad ên Star (Unitats de Dones Lliures-Ishtar, YJA-Star) Sara Cudi parla de la resistència contra el genocidi cultural de l’estat turc amb el seu ball. "Em van impressionar especialment les valoracions del líder Apo (Abullah Öçalan) sobre cultura i art. Com puc crear una personalitat social en mi mateixa com a dona? Vaig conèixer el PKK. A casa, mai no podria fer ballet sense música. Però a les muntanyes de Kurdistan, vaig començar a ballar sense música aprofitant el so de la natura. A mesura que m’anava unint amb la muntanya, els meus sentiments s’aprofundien. Amb el meu ball explico l’esperit social de les dones i la reconnexió de les dones oprimides a la vida i la seva unitat. amb l’univers, en línia amb la filosofia de lideratge. Els nostres companys estan tenint una ferotge resistència a Mamreşo, Aris Faris, Zendura i Heftanin. Malgrat els atacs tecnològics realitzats per l'enemic, els nostres companys lluiten amb força. Sota la direcció del camarada Serhat, va sorgir un esperit sacrificat i així va créixer l’esperit de companyerisme.

Com podem reflectir aquest esperit de sacrifici?

Com ho podem explicar?

Molts dels nostres companys posen aquest esperit de victòria en poemes, d’altres ho expliquen amb teatre i intento explicar aquesta resistència amb el llenguatge corporal. Amb la unitat de Foc i Sol, vaig intentar reflectir la lleialtat dels nostres companys al líder en les campanyes de Bazên Zagrosê i Cenga Xabûr. 

Com podem arribar al sol quan estem dins del foc? 

La resposta a aquesta pregunta es concreta en les personalitats de Serhat, Kamuran Sarya i molts companys màrtirs. Aquesta lluita implacable i la resurrecció de les dones, la lluita de tots els nostres companys, em va enfadar en el foc creixent i em va portar a objectius més grans ".



0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada