dilluns, 4 de febrer del 2019

L'alcaldessa d'Amed Gültan Kışanak condemnada a 14 anys de presó, la presidenta del DBP a 15


El procés judicial contra el govern municipal democràtic d'Amed, capital del Kurdistan turc, s'ha celebrat a Malatya. L'alcaldessa Gültan Kışanak i la co presidenta del Partit Democràtic de les Regions (DBP), Sebahat Tuncel, afronten dures penes. Kışanak i Tuncel van ser arrestades el novembre de 2016. Kışanak va ser elegida copresident del BDP el 2010 i el 2014 com a alcalde del municipi Metropolità d'Amed.

Kışanak va defensar-se am dignitat front el tribunal colonial: "Vaig entrar a la presó als 19 anys i no em va fer inclinar cap persecució de l'Estat. Em vaig quedar en una habitació de dos metres quadrats a la brutícia durant dos mesos. No vaig llegir els himnes que volien obligar-me a llegir i vaig ser víctima de tortures. Creia que la persecució acabaria, i vaig mantenir la meva esperança per a poder mantenir la meva salut mental. M'enfronto a acusacions que no es poden veure com un delicte de cap manera. No es pot resoldre cap problema sense afrontar aquesta brutalitat a la presó de Diyarbakir.

Sebahat Tuncel no va poder assistir a l'audiència perquè està en vaga de fam. Els advocats van recórrer totes les irregularitats en aquest judici i es va queixar que els seus acusats no tenien dret a defensar-se tal com ho estableix la llei.

El tribunal colonial turc va condemnar Kışanak a 11 anys i 3 mesos de presó per "ser membre d'una organització il·legal" malgrat ser legal el seu partit HDP i a 3 anys més a la presó per "fer propaganda".

Tuncel va ser sentenciada a 9 anys i 9 mesos a la presó per "ser membre d'una organització il·legal" i als 5 anys i 3 mesos per "fer propaganda per a una organització il·legal".

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada