dissabte, 8 de juliol del 2023

La periodista Nazila Maroofian detinguda després de realitzar una entrevista amb el pare de Mahsa Amini



La periodista Nazila Maroofian, que va ser detinguda després de realitzar una entrevista amb el pare de Mahsa Amini i acomiadada del seu càrrec enmig de la intensificació de la pressió sobre els treballadors dels mitjans de comunicació a l'Iran, ha estat detinguda. Maroofian es trobava entre diversos periodistes iranianes arrestats mentre cobrien la mort de Mahsa Amini el setembre de 2022. Més tard es va iniciar un cas judicial contra ella.

Dimarts 4 de juliol de 2023, Nazila Maroofian, que és originària de Saqqez però resideix a Teheran, va publicar una publicació a Twitter en què deia: "Els funcionaris del Ministeri d'Intel·ligència han escorcollat casa meva i han confiscat alguns dels meus dispositius digitals, inclosos el meu mòbil i el meu ordinador portàtil". Maroofian va ser detingut i condemnat a 2 anys de presó i 15 milions de tomans iranians per "produir propaganda contra l'estat" i "publicar mentides amb la intenció de pertorbar la ment pública".

Nazila Maroofian, estudiant de la Universitat Allameh Tabatabai de Teheran i periodista de Rouydad 24, va ser arrestada el 30 d'octubre de 2022 per ordre de la Fiscalia Revolucionària amb seu a la presó d'Evin a Teheran. Va ser arrestada per publicar les seves entrevistes amb el pare de Mahsa Amini al lloc web Event 24 a l'octubre i novembre de 2022. Va ser tancada a la sala 209 d'Evin. Finalment, va ser traslladada a la presó de Qarchak i al cap d'un temps la va alliberar sota una fiança de 6.000 milions de rials iranians. Abans de ser arrestada, Nazila Maroofian va escriure en una publicació a Twitter: "No em deixaran publicar la meva entrevista fa uns dies amb el pare de Mahsa Amini. Primer van trucar al meu pare a la ciutat... després em van trucar per dir-me que hi havia una ordre de detenció. Si el publiqueu, se us enviarà a Evin amb tals càrrecs!" Nazila Maroofian també va treballar com a periodista a Dideban-e Iran.

Segons el Comitè per a la Protecció dels Periodistes, una ONG de llibertat dels mitjans, les autoritats iranianes han detingut almenys 95 periodistes des del setembre de 2022, quan la mort sota custòdia de la policia moral de Mahsa Amini, de 22 anys, va provocar protestes a tot el país.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada