diumenge, 11 d’abril del 2021

La refugiada kurda Nazdar Ecevit, empresonada i ferida per Turquia, corre el risc de ser deportada des d'Alemanya


Dimecres al matí, la policia va irrompre a l'allotjament de la refugiada kurda Nazdan Ecevit i la va portar al centre de deportació de l’aeroport de Frankfurt. Hauria d’haver estat deportada dijous. Gràcies a la pressió pública, però, a la seva resistència i a les intervencions dels polítics, es va cancel·lar de forma provisional la deportació i Ecevit va tornar al campament. El rebuig de la seva sol·licitud d’asil sembla un regal al règim turc d'Erdogan i l'AKP . La jove ja ha passat cinc anys i quatre mesos a les presons turques i va resultar ferida mentre intentava rescatar ferits de les runes de les ciutats destruïdes pels militars turcs durant les massacres a Cizre el 2015 i 2016. La seva situació és ara incerta i els HT #StopDeportationOfNazdarEcevit i #FreeNazdarEcevit proven de donar-li suport. També s'ha llençat una petició en línia.

“El 2016 vaig venir a Alemanya il·legalment. He estat políticament activa des del 2005. A causa de la meva tasca política a DTP, BDP i HDP, vaig ser arrestada moltes vegades. Finalment, vaig ser detinguda a les operacions de KCK al començament del 'Procés de pau' i vaig estar empresonat daurant 5 anys i 4 mesos. Després d’un llarg procés de detenció, em van deixar en llibertat per falta de proves, però el tribunal encara em va condemnar. Erdoğan va provar d'intimidar-nos a través dels tribunals turcs, no érem criminals, només érem ostatges. Després de sortir de la presó, la repressió i la intimidació van continuar. Vaig treballar per a l’HDP. Durant aquest temps es va produir la massacre de Cizre. Joves, dones i nens van morir als carrers. La Delegació de Pau, a la qual també pertanyo, va ser rebuda per les tropes governamentals amb una pluja de bales. Les seves imatges estan disponibles. Vaig ser ferida i vaig sobreviure, però els amics del meu costat van morir. El nostre objectiu era salvar civils, però el govern no volia que una sola persona sobrevisqués. Les cases de la meva família i de centenars d’altres famílies a Cizre van ser destruïdes i cremades. Vaig sobreviure a aquesta massacre que l'estat turc va cometre davant de tot el món. Però no hi havia manera de seguir vivint allà. Per això, centenars de persones, inclòs jo, van haver de marxar del país ".

Respecte al procediment d’asil a Alemanya, va dir: “Alemanya va dictaminar que el que vaig viure no era suficient [per concedir-me asil] i, òbviament, pensa que hauria de morir o anar a la presó. M’han negat el dret a l’asil. També és realment preocupant veure que Alemanya implementa la pràctica d’escorcolls nus i altres pràctiques degradants de les mateixes presons turques. Aquí m'he sotmès a aquesta pràctica. Tot i que la postura de Turquia sobre els drets humans és més que clara, Alemanya vol lliurar-me a aquest estat malgrat que això sigui contrari a les convencions internacionals ".

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada