dijous, 23 de maig del 2019

Exposició de Zehra Doğan a la Tate Modern de Londres

L'artista kurda va ser empresonada a Turquia el juliol del 2016. No va ser alliberada fins el 24 de febrer de 2019. "El govern turc considera que el meu art és amenaçador perquè dibuixo el que han fet. Pinto la seva vergonya. En conseqüència, odi el meu art, però no tinc altra opció, el govern turc m'ha donat tants materials per treballar. Aquest govern no li agrada el meu art perquè documento i proves les seves destruccions, com ho faig en el meu escrit. "

L'administració de la presó es va negar a donar-li qualsevol material que pogués utilitzar per pintar. L'exposició de Zehra Doğan es va inaugurar a Tate Modern a Londres i recorda el setge de Nusaybin (Nisêbin), Sur(Amed), Cizre el 2015 i el 2016: “Com a periodista que va cobrir les destruccions i els enfrontaments a les ciutats kurdes de Turquia entre 2015 i 2016, mostraré objectes que vaig reunir que havien estat abandonats sota els enderrocs dels edificis demolits. A través d’aquests objectes que representen una vida quotidiana ferida, explicaré la història d’aquestes persones. Aquesta instal·lació posarà en relleu la meva feina com a artista i com a periodista. Un dels objectes més destacats de la pantalla és una catifa multicolor cremada. "

E Li Dû Man (Allò deixat enrere) és un viatge emocional pels objectes més íntims i personals de la gent de Nusaybin.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada