divendres, 3 de maig del 2024

Un cristià kurd de Síria explica la presó patida per la seva religió: “Em van acusar de ser un apòstata"

El kurd Nihad Hassan provenia d'un entorn no cristià i va passar per una sèrie de dificultats durant la seva infantesa, fet que el va fer començar a fer preguntes sobre la fe des dels 12 anys. Va explicar com va escoltar per primera vegada la veu de Déu quan era jove a la milícia kurda. Estava escoltant un programa de ràdio cristiana que parlava de la dona presa en adulteri, i li va fer adonar-se que cap de nosaltres estem sense pecat. El viatge de Nihad cap a la fe en Crist va continuar a mesura que es va implicar més en la causa kurda per un Kurdistan independent.

"Vaig sentir que no tenia un país d'origen, identitat o dignitat", va dir Nihad. "Tots els països estan jugant amb nosaltres políticament. En aquesta etapa vaig pensar que volia pertànyer, tenir un país d'origen. En aquell moment, algú em va fer un llibre sobre com esdevenir una persona nova. Es parla dels problemes pels quals passa una persona i al final del llibre hi ha una petita pregària. Vaig resar aquesta pregària i vaig trobar algunes paraules que necessitava". Nihad va ser empresonat dues vegades quan va intentar fugir de Síria cap a Europa. La primera presó va ser de només 12 dies, mentre que la segona va ser de sis mesos. Va ser durant aquesta segona etapa entre reixes que Déu es va revelar a Nihad d'una manera especial i va treballar poderosament en la seva vida.

“Em van acusar de ser un apòstata, però els vaig dir que Jesús és el meu salvador. Ell és viu quan tots els altres profetes van morir. Els vaig dir que és com estar encallat al mar intentant que la tripulació d'un gran vaixell et noti, però no ho fan i aleshores arriba un home en una barca petita amb una llum i ve a salvar-me. Els vaig preguntar: ‘Hauria d’escollir seguir intentant cridar l’atenció de la tripulació o anar amb l’home a la barca petita?’ Aquest és Jesús”, va dir Nihad.


“Em van posar en una cel·la de 90×90 cm. De sis mesos a la presó, vaig passar 55 dies en aïllament. Els considero els millors dies de la meva vida perquè en aquest lloc em vaig consolar i vaig conèixer el Senyor". El pastor Nihad Hassan, un home kurd de Síria, va tenir un llarg viatge estava a la presó com a pres polític. Va compartir la seva història al programa SAT-7 ARABIC My Life Journey, en un episodi que va atreure 26.000 visualitzacions i més de 900 comentaris només a Facebook.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada