dilluns, 12 de gener de 2015

Sorpresa positiva: el govern de Turquia anomena un canal 'TV en Kurd'

El canal fins ara conegut simplement com a TRT 6, el sisè canal de l'estatal turca Corporació de Ràdio i Televisió(TRT) diumenge 11 de gener va canviar inesperadament de nom. A partir d'ara s'anomenarà TRT Kurdî. Una acció sense precedents que una vegada que hagués estat impensable. TRT 6 va començar a emetre l'any 2009 després d'anys en què la llengua kurda havia estat prohibit estrictament a la radiodifusió de Turquia.  


El canal transmet en els principals dialectes kurmandji i sorani i com a objectiu contrarestar la postura pro-PKK kurd dels canals que emeten des de fora de Turquia.

El llançament i ara el canvi de nom de la cadena són part de les reformes de la Justícia i el Desenvolupament del partit governant (AKP), de caràcter islamista. 
Les reformes legals van aplanar el camí per a la TRT per llançar primer 30 minuts d'emissions setmanals en kurd el 2004, dos anys més tard va donar llum verda per a les cadenes privades a emetre en kurd i el 2009 va fer el llançament de TRT 6 .El gerent general de la TRT  Şenol Göka va anunciar el canvi de nom reconeixent que "potser això serà una sorpresa".







0 comentaris:

Publica un comentari