dimecres, 28 d’octubre de 2015

La policia turca pren dues televisions a l'assalt a 4 dies de les eleccions

Els assalts s'han produït aquest matí a Istanbul i han estat ferits alguns periodistes. Les cadenes de televisió Bugün TV et Kanaltürkhan quedat sota control del govern. Ambdues formen part del grup Koza-Ipek, de l'empresari  Fethullah Gülen. Aquest escriptor i predicador musulmà és enemic polític del president turc Recep Tayyip Erdoga. Gülen viu exiliat als Estats Units però controla una extensa xarxa socio-religiosa a Turquia que segueix la versió de l'escola hanafi de l'Islam. Des de 2013 ha destacat per destapar la xarxa de corrupció i clientelisme teixida pel partit AKP d'Erdogan.




La policia ha usat gas lacrimogen i canons d'aigua contra els periodistes de les dues cadenes televisives. La República de Turquia ocupa el lloc 148 dels 180 analitzats per Periodistes Sense Fronteres pel que fa a la llibertat de premsa. La setmana passada set organitzacions per la llibertat de premsa van visitar Turquia i van denunciar la situació de la premsa. Entre d'altres no se les va deixar visitar un traductor kurd empresonat, Mohammed Rassol. Els dos periodistes occidentals pels qui treballava foren expulsats i ell continua empresonat.

0 comentaris:

Publica un comentari