dijous, 13 de juliol del 2017

"Mai acceptaré el deshonor i la submissió, fins i tot si sé que vaig a passar la resta de la meva vida a la presó"

En primer lloc, li retorno el seu insult, que, a través meu, va dirigit a milions de persones. Però, d'altra banda, vull donar-li les "gràcies" per aquest reconeixement.

Ens estalvia la molèstia d'haver de provar que el procés "judicial" en marxa contra nosaltres no té res a veure amb la llei i que vostè l'ha decidit personalment.

Ho he dit obertament en els darrers 8 mesos: els fiscals l'obeeixen a vostè, i diversos jutges no han pogut trobar que ni una sola prova de que jo, arran dels incidents per Kobanê del 6 al 8 d'octubre, hagués instat a la gent a disparar i fer saquejos als carrers. No obstant això, si vostè està en possessió de tals proves, el convido a donar-les als seus advocats, que estan desesperats per trobar alguna cosa contra mi.

Li expresso el meu "agraïment" per haver lliurat el veredicte de que sóc un "terrorista" i he matat 54 persones, fins i tot abans de que el meu procés hagi començat, en realitat, tot plegat fa del judici posterior insignificant i inútil. Més aviat o més tard, em posaran davant d'un jutge. Serà evident, llavors, per al públic qui és el terrorista i assassí. Però abans d'això, tot està clar davant de Déu.

De fet, 44 de les 54 persones que van ser massacrades després dels incidents de Kobanê eren membres de l'HDP*. Mentre que el nostre poble va ser assassinat als carrers durant els incidents de Kobanê, ciutats com Cizre i Surrvan ser destruïdes, van ser assassinats civils, aquells que intentaven perpetrar un cop d'Estat el 15 de juliol estaven de servei com a governadors, comandants, caps de policia, fiscals i jutges.

Encara que vostè sap que aquestes persones van estar involucrades en l'intent de cop de 15 de juliol, i van assassinar despietadament centenars de ciutadans civils, en lloc d'investigar el paper que tenen en la matança i les provocacions del 6 al 8 octubre va llançar tota la culpa sobre mi i aquesta manera de venjar-se d'un rival polític és un signe de debilitat.

Vostè és responsable en primer grau, de cada incident que va tenir lloc en aquest país, ja que ha governat durant 15 anys. Els seus intents d'oblidar que esclaten davant els ulls.

Els seus atacs injustos contra mi, enmig del pànic, car estic darrere de les reixes, revelen una actitud molt llunyana del coratge. Vull que sàpiga que no em fa por ningú més que a Déu. No vaig a rebaixar-me a demanar-li res a vostè, o als instruments de la tirania que estan sota les seves ordres. Mai acceptaré el deshonor i la submissió, fins i tot si sé que vaig a passar la resta de la meva vida a la presó.***

Com a HDP, i amb tots els aliats de l'HDP, resistirem el feixisme, a les presons i fora d'elles, i no tingui cap dubte que guanyarem.

Vull que sàpiga que tot i que estic en una cel·la Tipus F**, la meva consciència està tranquil·la, sóc valent, estic feliç. Així que per favor, no s' "amoïni" per a mi.

Selahattin Demirtaş, presó d'Edirne, 10.07.2017



*Nota de KurdisCat: HDP, Partit Demòcrata Popular, formació que co presideix Demirtaş.
*Nota de KurdisCat: cel·les de confinament solitari.
*Nota de KurdisCat: la petició del fiscal per a Demirtaş és d'un mínim de 42 anys i un màxim de 143 anys

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada