dilluns, 14 de març del 2016

Demà s'inaugura el monument de la Resistència de les YPJ a Kobanê

S'ha emplaçat a la Plaça de la Llibertat Global de la Dona, a la ciutat de Kobanê on va arribar l'onze de març. Projectada per instal·lar-se inicialment a aquesta ciutat de Síria, es va inaugurar finalment a Sulaymaniyya (Kurdistan de l'Iraq) el 24 de febrer. Negociacions posteriors han permès traslladar-la a Rojava amb permís del govern kurd de l'Iraq. L'obra té com a autor l'escultor kurdo-iraquià Zerak Mira. Vol representar la deessa alada de la victòria vestida amb la roba tradicional kurda. Segons NRT hi ha actualment unes 7.500 milicianes de les Yekîneyên Parastinê yên Jinê (Unitats de Defensa de Dones, YPJ).





Segons l'autor "La idea era fer una obra d'art per mostrar el suport a les dones combatents que lluiten contra l'IS a Kobanê. Primer vaig pensar de fer una estàtua i dur-la a Kobanê via Turquia per alçar-la allà. Però, la idea va rebre poca resposta doncs en aquell moment les kurdes només controlaven tres barris, la resta de la ciutat era en mans de l'IS, i tot plegat feia complicat erigir una estàtua gegant allà. Però no vaig avbandonar la idea i, en el seu lloc, vaig començar a pensar en fer l'estàtua dins de Kobanê en el marc de la guerra. També vaig abandonar aquesta idea. Quan les kurdes van agafar el control de la ciutat de Tell Abyad vaig decidir fer l'estàtua dedicada a les dones combatents que s'havien convertit en un símbol, de sacrifici i de victòria, en aquesta època". 


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada