dissabte, 4 de juliol del 2015

Les YPG/YPJ informen dels 21 màrtirs que van morir per salvar Kobanê el 25 de juny

L'atac, brutal, de l'Estat Islàmic sobre Kobanê del passat 25 de juny no va ser refusat sense preu. De fet el cost va ser molt alt. Desenes de víctimes mortals, civils, van caure sota les bales del grup islamista. Fins a un centenar de criatures i més de vuitanta dones civils.

Una de les persones que és a Kobanê ha descrit: "Ha estat molt dur, amics que van estar a la ciutat durant tot el setge m'han dit que això els ha afectat més que l'horror que van viure aquells dies. Ha estat un atac dirigit a civils, a innocents. No hi ha dret. La ciutat estava col·lapsada i jo em vaig quedar en un punt on portaven els morts. No hi ha cap periodista estranger a la ciutat. Aixecaven les mantes. No havia vist mai la mort i l'horror de tant a prop. El pitjor era quan arribaven les famílies cridant. Em vaig engolir moltes llàgrimes."



Avui les Yekîneyên Parastinê Gel (Unitats de Defensa Popular, YPG) i les Yekîneyên Parastinê yên Jinê (Unitats de Defensa de Dones, YPJ) han fet pública la identitat de les persones que, heroicament, van evitar que fossin moltes més les víctimes. Són 21 voluntaris/es de diversa procedència, de la pròpia Kobanê, de la resta de Rojava, del Kurdistan de Turquia o de Rojhilat, el Kurdistan iranià. Fins i tot un voluntari albanès, Arnavut Karker.

Fer front a l'atac dels islamistes no va ser fàcil. Sovint s'escriu que les YPG o YPJ han refusat un atac o avançat sobre una posició. Amb aquests rostres entenem que, quan es fa, és amb un alt sacrifici de sang. En aquest cas, literalment, van donar la seva vida per salvar-ne d'altres. I, tot i que milicians/es, eren tan innocents com la resta de víctimes.

Şehit Namirin.

Per a saber-ne més:

L'IS entra a Kobanê i fa una matança

La segona pitjor matança de la guerra de Síria

Les YPG i Asayish acaben amb els atacants al nord de Kobanê

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada